Çocuk Klasikleri mi, Özet Metinler mi?

Neden yetişkinler için yazılmış romanların sadeleştirilmiş versiyonlarını çocuklarımıza okutuyoruz?

Sanatçı bu eserleri çocuklar için mi yazmıştı?

Sadeleştirilmiş metinler mana kaybına uğramıyor muydu?

Kısaltılmış metinleri okuyan çocuk, eser hakkında fikir sahibi olduktan sonra ileride asıl metni okuma heyecanını koruyabilecek miydi içinde?

Don Kişot’un kısaltılmış hali ile; bütün Rönesans türleriyle diyaloğa girip Rönesans’taki tür, sınıflandırma ve hiyerarşiyi bozmak üzere yeni bir tarz yaratıldığını anlayabilecek miydi?

 1

910 sayfa, 2 cilt

2

96 sayfa

Robinson Crusoe’un kısaltılmış hali ile; bir insanın ekonomik olarak kendi çıkarlarını gözetme kaygısının her şeyden ağır geldiğini görebilecek miydi?

3

336 sayfa

6

123 sayfa

Ağaca Tüneyen Baron’un kısaltılmış hali ile; dünyanın kaynaklarının çarçur edilmesinin, insanlık yararının gözetilmemesinin ve adaletsizliğe karşı mücadele etmenin, her şeye “yeniden” sıfırdan başlamaya hazır olmanın mümkün olabileceğini anlayabilecek miydi?

7

232 sayfa

4

224 sayfa

Suç ve Ceza’nın kısaltılmış hali ile; düştüğü yoksulluk çıkmazında toplum kurallarının bağından kurtulduğuna inanan bir gencin, suç ve ceza ahlakını sorguladığını anlayabilecek miydi?

5

704 sayfa

9

96 sayfa

Venedik Taciri’nin kısaltılmış hali ile; Hristiyan egemen toplumda bir Yahudi yaşamının gözler önüne cesurca sergilendiğini anlayabilecek miydi?

8

152 sayfa

10

36 sayfa

Ve soru sormaya, anlamaya çalışmaya devam ediyorum.

Gönderen: Sevil Sarp TED Bodrum Koleji Kütüphane Öğretmeni


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s