Sınıf İçi Aktivite Örnekleri

Bu bölümde sınıf içinde gerçekleştirilen uygulamalı ders örneklerinin linklerine ulaşabilir, siz de kendi projelerinizi oluşturup, paylaşabilirsiniz…

CANLI MI, CANSIZ MI?

Fen Bilgisi dersimizin konusu “Canlı ve Cansız Varlıklar”. Canlı varlıkların özelliklerini öğrendikten sonra cansız varlıklarla fakları ve benzer yanları nelerdir diye sorguladık. Oyuncak hayvanlardan yola çıktık. Öğrencilerimizden bir oyuncak hayvan belirlemelerini istedik. Öğrencilerimiz oyuncaklarını seçtikten sonra canlı olan bir hayvanla farklılıklarını ve bezer yanlarını düşünmeye başladılar. Hadi bu düşündüklerimizi yazıya dökelim.

Gönderen: Damla Koyuncu TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

EĞLENCELİ FEN BİLGİSİ 🙂

Fen Bilgisi dersimizin bu dönem ilk konusu canlılar. Çevremizdeki varlıkları listeleyerek dersimize başladık. Tüm varlıkları listeledikten sonra özelliklerini düşünerek gruplandırmalarını istedik. Öğrencilerimiz saydıkları varlıkları canlı ve cansız varlıklar olarak iki gruba ayırdılar. Canlı varlıklar üzerinde çalışacağımızı söylediğimizde heyecanlarını gözlemlemek çok keyifliydi 🙂

Gönderen  TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

İSİMLER NE HALDE?

“Somut işlemler döneminde olan öğrencilerimize soyut kavramları öğretmek için nasıl bir yol izlemeliyiz?” Sorusundan yola çıkarak soyut kavramları somutlaştırarak derslerimizi işlemeye gayret ediyoruz. Bu hafta Türkçe dersimizde “İsmin Halleri” konusuna giriş yaptık. Konumuza günlük hayattan yola çıkarak “5 Beş Kardeş “ hikâyesi ile başladık. (Dikkat çekme)

Gönderen: Damla Koyuncu TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

BİR KELİME BİN KELİME – BİR GÖRSEL OKUMA HİKAYESİ

Görsel okuma Türkçe dersi kazanımlarının içinde yer alan ve günümüz şartlarında önemi epey artmış bir beceridir. Öğrenenlerin herhangi bir görseli yorumlama, analiz etme, çıkarımlarda bulunma, ana fikrini/konusunu belirleme çalışmalarında aktif bir katılım göstermesini bekliyoruz. Çünkü bu beceri aslında sadece Türkçe dersini değil tüm dersleri kapsayan, hayata dair bir bakış açısı oluşturmaları konusunda onlara  rehberlik edecek olan bir beceri.

Gönderen: Zeynep Öztopaloğlu TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

İNTERAKTİF DEFTER ÇALIŞMASI İLE RİTMİK SAYMA AKORDİYON

Öğrencilerimizle 1. sınıftan itibaren ritmik sayma konusunu işliyoruz. Ritmik saymalar 4 işlemin temeli olduğundan  sürekli  tekrar edilmeli ki temel sağlam olsun. Bu çalışmaları sıkıcı bir hale dönüştürmeden  eğlenceli bir şekilde  sık sık yazmak için  ise aşağıdaki şablon ve benzerleri bize oldukça yardımcı oluyor 🙂

Gönderen: Damla Koyuncu TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

BETİMLEME KELİMELERLE RESİM YAPMA SANATIDIR

Bu hafta Türkçe dersinde konumuz betimleyici anlatım tekniği.    Konuyu nasıl daha dikkat çekici hale getiririz diye düşünürken  kayıp suçluları bulmak için polislerin robot resimleri nasıl çizdikleri ile ilgili bir video izleterek konuya giriş yapmak geldi aklımıza.  Robot resim ile suçlunun gerçek görüntüsünün birbirine benzemesi için çizerin çok yetenekli olmasının yanında, anlatıcının da suçluyu  oldukça ayrıntılı bir şekilde tasvir etmesi gerekiyor. Konu çocuklarda oldukça merak uyandırdı.

Gönderen Serkan Dg TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

KES YAPIŞTIR, METNİ OLUŞTUR! 

Geçen hafta öğrenciler ile doğrudan ve dolaylı çıkarım kavramları üzerinde durup cümle çözümleme yoluyla çıkarımlar yapma yoluna gitmiştik. İkinci sınıflara ara tatilden sonra uygulamayı düşündüğüm yaratıcı okuma çalışmasını 3-A sınıfına farklılaştırarak uyguladım.

Gönderen: Gizem Tura TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni

ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİCİTÜRKÇE ETKİNLİK: FIRTINANIN SONU

Okulumda üçüncü sınıflara üst düzey düşünme becerilerini geliştirebilmeleri için bir adım oluşturacağını düşündüğüm, Türkçe etkinlik hazırladım. Amacım: metin çözümleme çalışması gerçekleştirerek öğrencilerin doğrudan ve dolaylı çıkarım yapabilmeleri ve yapmış oldukları çıkarımın doğrudan mı, dolaylı mı, olduğunu kavrayabilecek seviyeye gelmelerini sağlamaktı.

Gönderen Gizem Tura TED Bodrum Koleji Sınıf Öğretmeni


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s